Çalışma Alanlarımız

23.10.2019 830

Kişisel Rehberlik:

§  Öğrencilerimizin doğru davranış kalıpları ve farkındalık geliştirmesine destek olmak,

§  Öğrencilerimizin yaş ve psiko-sosyal gelişim özelliklerini dikkate alarak, öğrencilerimize arkadaşlık, karşı cinsle ilişkiler ve ergenlik dönemi sorunları ile ilgili danışmanlık yapmak,

§  Öğrencilerimizin içinde bulundukları durumları sağlıklı değerlendirmelerini sağlamak,

§   Kendisiyle barışık bireyler yetiştirmek amacıyla öğrencilerimize psikolojik destek vermek,

§  Sorumluluk bilinci ve karar verme becerilerini geliştirerek öğrencilerimizin kişisel gelişimlerine yardımcı olmak.

Eğitsel Rehberlik:

§   Öğrencilerimizin akademik başarı durumlarını izleyerek başarılarını arttırmak amacıyla bireysel ve grup görüşmeleri yapmak,

§   Akademik başarıyı artırmak amacıyla, veli ve öğretmenlerle işbirliği içinde çalışmak,  

§  Öğrencilerimizin başarıya ulaşması için öncelikle öğrencilerimize çalışma sevgisi ve disiplini kazandırmaya yönelik verimli çalışma ve zamanı etkin kullanma tekniklerini öğretmek, 

§  Başarıyı engelleyen etkenler olarak sıklıkla karşılaşılan dikkat dağınıklığı, motivasyon eksikliği, sınav kaygısı gibi konularda öğrencilerimize psikolojik destek vermek.

Mesleki Rehberlik:

§  Öğrencilerimizin kendilerine uygun ders ve meslek seçimleri yapabilmeleri için ilgi ve yeteneklerini belirlemek, 

§  Öğrencilerimizin hedeflerine ulaşmaları için üniversite sınavına hazırlık sürecinde öğrencilerimize meslekleri, yükseköğretim programlarını ve üniversiteleri tanıtmak, 

§  Sınav kaygısı, motivasyon ve konsantrasyon konularında öğrencilerimize psikolojik destek sağlamak

§  YKS ve AYT danışmanlığı ve sınav sonrasında tercih çalışması yaparak öğrencilerimizin hedefledikleri yükseköğretim programlarına yerleşmelerini sağlamak,

§   Kariyer planlama çalışmaları yapmak.

Velilerimize Yönelik Çalışmalar: 

§  Öğrencilerimizin kişisel-gelişimsel özellikleri, akademik başarıları, tutum-davranışları, öğretmen ve arkadaş ilişkileri ve aile içi ilişkileri gibi konularda bireysel görüşmeler yapmak,

§  Öğrencilerimizin gelişimsel süreçlerine uygun olarak; velilerimizi bilgilendirmek amacıyla ergenlik dönemi özellikleri, iletişim, stres yönetimi ve eğitim sistemi içinde yer alan konularla ilgili doküman hazırlamak,

§  İletişim becerileri, ergenlik dönemi özellikleri, sınav sistemi, sınav kaygısı gibi konularda seminerler düzenlemek.

Kurum Çalışanlarına Yönelik Çalışmalarımız

§  Yıllık Çerçeve plan hazırlayarak yıl boyu her kademede yapılacak rehberlik derslerinde uygulanacak içeriği öğretmenlerimizle paylaşmak ve gerektiğinde etkinliklerin uygulanmasında destek olmak

§  Kurum çalışanlarının ve okulun diğer destek personelinin kişisel gelişimine katkıda bulunmak ve görevlerini etkin yapmalarına yardımcı olmak anlamında gerektiğinde  eğitimler düzenlenmek